Epiloog

21 augustus 2017 - Blaricum, Nederland

De reis van Alpbach naar huis heb ik met veel plezier gefietst. Prachtige landschappen gezien en vooral heel veel aardige mensen ontmoet. Natuurlijk was het af en toe ook afzien, maar dat hoort erbij. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze er bewondering voor hebben, maar dat is een beetje flauwekul. Ieder mens heeft zijn hobby en zijn afwijking. Ik voel me bevoorrecht dat ik fysiek en mentaal in staat ben om op deze manier van de combinatie van twee hobby's te genieten. Het is extra leuk als ik dan merk dat er mensen zijn die mijn reisverslagen met plezier lezen en jullie reacties zijn zeker een stimulans.

Met mooi weer neem ik meer de tijd voor het schrijven; met slecht weer ben ik geneigd om langer door te fietsen. Er zijn verschillende mensen geweest die me gevraagd hebben waarom ik bij slecht weer niet een hotelletje neem en wat vakantie houd. Maar vakantie is voor mij juist het fietsen door onbekende omgeving, van de natuur genieten, en de afwisseling van alleen zijn en nieuwe mensen ontmoeten. En heus, in de regen fietsen is geen ramp, zolang het niet te koud is. En de temperatuur was prima.

Allemaal bedankt voor de support en wie weet tot een volgende keer.

Hartelijke groet,

Stef Heinsman

1. Nicoline:
    21 augustus 2017
    Tja, dat ik graag zie dat je rustig aandoet tijdens je reis, komt ook voort uit eigenbelang: van des te meer reisverslagen kunnen we allen genieten....
    Dank voor je beeldende verhalen.
  2. Karin:
    21 augustus 2017
    Wel of geen bewondering en wel of geen afwijking, ik doe het je niet na.
    Een ding is wel dat je je er goed in vast bijt, maar dat je een bijtertje bent, wisten we. Ieder zn eigenaardigheden en je doet er nuemand kwaad mee, dit is een ongevaarlijke hobby, hier zijn we blij mee.
  3. Joke Gunter:
    Mooi slot Stef.
    Dat je het als een voorrecht ziet deze tocht te hebben kunnen maken kan ik goed navoelen. Dat bewustzijn is betekenisvol.
    De volgende keer mag je van mij ook iets langzamer gaan.
    Ik hoop nog veel van je te lezen.
    Lieve groet,
    Jokei
  4. Kees&Mees:
    Ha Stef,
    Met plezier je verhalen gelezen. Weer een hele onderneming. Toch wel bijzonder om te lezen hoe je nu met de regen omgaat, ik zie je nog zo voor me in Frankrijk. Fijn dat je weer goed thuis gekomen bent. Ik denk er over om ook weer op de fiets te stappen, goed om te lezen hoe je Duitsland ervaren hebt, dat zal ik meenemen in mijn voorbereiding. Het ga je goed en tot ziens.
  5. Kees T.:
    Dag Stef,
    Een felicitatie vind ik wel op zijn plaats na deze natte tocht. Ik heb een paar keer met google-maps opgezocht waar je uithing en was dan verbaasd over de 'sprongen' die je per dag op de kaart maakte. Verder verklaar ik je wel tot prettig gestoord als ik dan lees welke ritten je de laatste twee dagen hebt gemaakt. Ik voel de 75 km. van de zondagrit 's maandags bij het traplopen goed in mijn benen. Wat voel jij dan wel niet.
    Oh ja, ik ben wel een beetje bezorgd over onze eerstkomende gezamenlijke fietstocht op woensdag of zondag.... Er rijdt dan namelijk weer een vent mee met dynamiet in zijn benen na een trainingsrit van zo'n 1000 km. Dat wordt afzien!
  6. Theo:
    Hoi Stef,
    de stal rook en toen heb jij je voorgenomen om door te trappen tot je ....weer bij Angele en je lekkere kachel zat.
    De nattigheid tijdens deze fietstocht testte niet alleen je fysieke kwaliteiten, maar ook je mentale uithoudingsvermogen.
    Wat heb jij een goddelijk lichaam!!!
    Marjo en ik hebben genoten van je mooie reisbeschrijvingen.
    Wij kijken al weer uit naar je volgende avontuur.
    Tot gauw.

N.B. We zijn wel benieuw naar de gebreide onderbroek, waar Karin het over had!
  7. Micha:
    24 augustus 2017
    Heej Stef,

dat was weer heel leuk om te lezen! Goed gedaan mannetje

Misschien de volgende keer hiernaartoe fietsen???

Micha